Purosangue urmează să ajungă la clienți: SUV-ul Ferrari este așteptat de toată lumea
Ferrari se așteaptă să livreze primele mașini clienților până la jumătatea anului.
Ferrari se așteaptă să livreze primul său model cu patru uși, Purosangue, clienților până la jumătatea anului, deoarece producătorul de supercaruri răspunde concurenților precum SUV-ul Lamborghini Urus.
Producătorul italian spune că Purosangue, care a fost dezvăluit în septembrie 2022, nu este un crossover sau SUV, deși la 1589 mm înălțime, este doar puțin mai jos decât un Porsche Macan și cu 200 mm mai înalt decât Ferrari GTC 4 Lusso.
Scopul a fost de a oferi lui Purosangue, care are și un motor V-12, aceeași dinamică de condus ca o mașină sport.
Producția crește încet pentru Purosangue, care costă 390.000 de euro în Italia, a declarat Pietro Virgolin, manager de marketing de produse Ferrari. Un kit opțional pentru caroserie largă din fibră de carbon adaugă 70.000 de euro la preț.
În septembrie anul trecut, directorul comercial și de marketing Ferrari, Enrico Galliera, le-a spus jurnaliștilor că ar putea fi nevoie ca firma să închidă registrele de comenzi pentru Purosangue, după ce cererea inițială a depășit așteptările. Galliera a spus că Ferrari a început să primească un număr semnificativ de precomenzi în septembrie 2018, când compania a anunțat că Purosangue (în italiană pentru „pursânge”) va intra în producție.
Virgolin nu a oferit cifre precise ale comenzilor, dar a spus că „piața a apreciat Purosangue”.
Ferrari a rămas cu mașini sport cu două uși și berlinette 2+2, fidele originilor sale de curse (berlinetta este italiană pentru „sedan joasă”), dar creșterea fulminabilă a cererii de pe piață pentru mașini sport mai încăpătoare și mai confortabile a riscat să lase compania în urmă. .
SUV-ul Urus, care începe de la aproximativ 230.000 de euro în Italia, a devenit cel mai bine vândut model Lamborghini, cu 1.415 vânzări în Europa în 2022, potrivit cifrelor Dataforce.
Pe lângă Urus, Aston Martin a lansat SUV-ul DBX; iar Porsche are Panamera sedan sport cu patru uși și break, SUV-urile Cayenne și Macan, precum și Taycan complet electric.
Efortul de dezvoltare care a condus la Purosangue a început în 2018 ca Proiect 175 sub președintele de atunci Sergio Marchionne, a spus Virgolin. Rezumatul a fost de a menține performanța Ferrari în timp ce crește spațiul, confortul și caracterul practic.
„Am evaluat mașinile concurenților pentru spațiul interior, dar punctul nostru de referință pentru performanță a fost alte Ferrari”, a spus el.
Greutate de tăiere
Motorul pe benzină V-12 aspirat natural de 6,5 litri al lui Purosangue are 715 CP și 716 newtoni metri (528 picioare-lire) de cuplu la 6.250 rpm. Motorul montat pe partea centrală față este cuplat la o transmisie cu opt trepte din spate într-o configurație cutie de viteze. O unitate de transfer de putere cu două viteze montată în fața motorului poate trimite putere către roțile din față pentru a oferi capacitatea de tracțiune integrală.
Inginerii Ferrari au făcut ca reducerea greutății să fie o prioritate, iar structura caroseriei lui Purosangue este cu 4% mai ușoară decât cea a lui GTC4 Lusso, parțial din cauza acoperișului standard din fibră de carbon și a cutiei de viteze cu opt trepte este cu 5 kg mai ușoară decât transmisia cu șapte trepte a modelului său frate. .
Greutatea uscată este de 2.033 kg, cu o distribuție a greutății de 49% față și 51% spate. Purosangue are o viteză maximă de 310 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde.
În ciuda poziției sale mai înalte și a celor patru uși, Purosangue nu este menit să fie condus în afara drumului, a spus Virgolin.
Sistemul de suspensie activă are amortizoare activate electric la fiecare roată care ajută la netezirea denivelărilor de drum mai bine decât o suspensie adaptivă, a spus Ferrari. Fiecare dintre amortizoarele dezvoltate de Multimatic, o companie din SUA, este susținut de un motor electric fără perii de 48 de volți, capabil să ofere forță suplimentară reacției furnizate de arcul elicoidal.
Cu o lungime de 4973 mm, Purosangue este relativ compact pentru un V-12 cu patru uși, cu motor din față. Prin comparație, Urus are 5112 mm lungime. Virgolin a spus că „mulți dintre clienții noștri apreciază mașinile pe care le pot parca cu relativă ușurință într-un oraș aglomerat”.
Cele patru locuri ale lui Purosangue sunt identice; ușile din spate sunt rabatabile în spate pentru a crește accesul. Scaunele din spate se rabatează în față pentru a oferi mai mult spațiu pentru bagaje. Virgolin a spus că nu este posibilă o versiune cu cinci locuri, deoarece cu configurația transmisiei, „transmisia este al cincilea pasager al nostru”.
Purosangue are o interfață preponderent digitală om-mașină (HMI), bazată pe cea introdusă pe Ferrari Roma în 2019. Carlinga este inspirată de hibridul plug-in SF90 Stradale; pasagerul din față are un afișaj dedicat de 10,2 inchi care arată majoritatea aceleași informații ca și șoferul. Clima și alte comenzi de confort se fac printr-o interfață rotativă în secțiunea centrală a planșei de bord.
Șoferii pot folosi manettino tradițional (sau „mânerul mic”) Ferrari de pe volan pentru a selecta modurile de conducere, inclusiv umed, confort, sport, cursă și controlul stabilității dezactivat.
Purosangue nu are sistem de navigație încorporat; compatibilitate cu Android Sistemele Auto și Apple CarPlay le permit clienților să folosească sistemele proprii ale dispozitivelor.